NKK Hamar

8. oktober 2011

Etter siste stevnet jeg gikk(eller ikke gikk, alt ettersom hvordan man ser det), så var jeg veldig sikker på at jeg ikke skulle gå på NKK Hamar som jeg var påmeldt. Men så fikk jeg en fin opplevelse med Chilli på jakttreningen sist, så da ble jeg veldig i tvil…
Men etter litt snakk med de som kjenner meg og hunden min, så ble det til at jeg skulle hvertfall dra opp, se an hvordan Chilli var i hallen og gå utifra det! Grunnen til at jeg meldte meg på Hamar var mest for å sjekke hvordan Chilli fungerer i en hall!

Jeg våknet kl 5 og fikk god tid, var avgårde kl 6 og fikk luftet litt ekstra før Hege dukket opp på Kjeller (halv 7), som skulle være mitt reisefølge og støtte for dagen. Vi var fremme i god tid, kom oss på plass, fikk tuslet en tur med Chilli, sjekket litt kontakt, og fikk også testet tannvisning på en annen mann enn dagens dommer. Chilli trakk seg litt da, men fikk pøsa på med godbiter og ros, og da tenkte jeg bare «jaja, dette går som det går…»

Vi var startende som nr 2 og var dermed inn i første fellesdekk… Først var det tid for tannvisning, og dommer kom bort til oss, hilste på meg, tok på chilli, og gikk… Chilli satt like pent sidenav meg med fult fokus på meg. Karakteren 10, ja TI!!!! Jeg hadde mest lyst til å juble, men klarte å beherske meg med å klappe Chilli..
Så var det fellesdekk… La henne ned og gikk ifra, og der stod jeg… Glemte helt å telle inni meg som jeg som regel gjør, for jeg fokuserte veldig på Chilli. Hun lå veldig å kikket i starten før hun søkte ned i flatdekk, for så å ta hodet opp igjen.. Halsen strakk seg veeeldig, og så kom det noen pipelyder fra en leke litt bortenfor, og da var det for mye for Chilli. Hun ville heller leke… Så løp rett bort til buret sitt hvor det lå en leke oppå. I det jeg hadde kommet bort til Chilli var tiden ute… Fy søren så nært. Det var snakk om å bare ha liggi 15 sekunder lengre!!
Shit au, jeg var fortsatt fornøyd med tannvisningen og glemte helt den skuffelsen (selvom vi, igjen, var så nært).

…Så inn i ringen igjen – klar for lineføring. Hun gikk veldig bra, men hadde noen meter jeg syns hun gikk dårlig, før hun tok seg opp igjen og gikk veldig bra. Men så avsluttet vi med en dårlig helt om og holdt. Fikk beskjed om at jeg gikk til 9 1/2 frem til avslutningen. Men 9 skal jeg ikke klage på altså!
Dekk fra holdt var det ikke noe å si på – 10!
Innkalling fra sitt var det visst ikke noe å si på farta, men hun hadde ikke den peneste innsitten! 9 på den.
Stå under marsj hadde hun et ekstra steg (eller noe sånt), så han trakk ett poeng for det – igjen en 9’er.
Fritt hopp over hunder, igjen en øvelse det ikke var noe å si på – 10!
Kontroll over hund på avstand, og igjen en 10’er!!!

Nå sitter folk kanskje og grubler og tenker «Kan de ha klart opprykket med dette? eller gikk det akkurat ikke?». Det var mine tanker etter jeg kom ut av ringen hvertfall, sånn etter å ha jublet, herjet, lekt og kost med verdens beste Chilli. Jeg satt og tenkte det kom til å være en 9’er for mye, eller rettere sagt, en 10’er for lite. Så jeg var rimelig klar for å være ett til to poeng unna opprykket…

Hege og jeg, med et innslag av Soppen (som fløy litt frem og tilbake for å ta bilder) fulgte med på resten av klassen og ventet til slutt på premieutdelingen. Jeg hadde da to idioter ståendes bak meg som hadde jublet om jeg så havnet på 20.plass.. Så det var godt jeg ikke gjorde det! Begynte fra lavest poengsum og oppover, og da de sa «..og så over til 1.premiene» trodde jeg at de hadde glemt meg, eller at jeg ikke hadde fått med meg at de hadde ropt opp katalognr mitt. Men jeg tok jaggu meg feil! 😀 160 poeng akkurat, og plass nr 4! Fy søren så utrolig glad jeg var da! Det kan ikke beskrives… Jeg har fått det etterlengtede opprykket og nådd målet for 2011!

I tillegg har jeg fått bevist at hun er MYE tryggere på fellesdekk enn noen gang, OG hun fungerer søren meg supert i hall også. Av alle stevner jeg har deltatt på var ikke akkurat NKK Hamar det jeg trodde jeg skulle få opprykket på.

Chilli fikk plukket seg ut en leke (for hun må jo ha noe gøy igjen for det hun også), og det ble en ku-bamse som sa «møøøø».  Og jeg hentet ut en pokal for premiekortet, for jeg må jo ha noe her hjemme som tyder på at jeg har gjort det «bra».

Hege lånte kameraet mitt og tok bilder av oss, mens Camilla filmet oss. Filmen kommer nok ikke før om en dag eller to, men her kommer hvertfall bildene:

Først fra oppvarmingen, og jeg er i dyp konsentrasjon og full av nerver.
Photobucket

Tannvisningen
Photobucket

Fellesdekk
Photobucket

Lineføring
Photobucket

Photobucket

Stå under marsj
Photobucket

Photobucket

Fornøyd med dyret hittil ja 😀
Photobucket

Hopp over hinder
Photobucket

Photobucket

Avstandskommanderingen
Photobucket

Og jeg er knallfornøyd med Chilli sin innsats, og det må man jo vise.
Photobucket

Noen syns hun har gjort nok i dag, så noe skikkelig bilde blir det ikke :p
Photobucket

Dommer for dagen var forresten Roar Holmen

18 Responses to “NKK Hamar”


  1. Juhuuuuuuuuu!!
    Hurra nå ble jeg skikkelig glad, gratulerer 😀 ❤

  2. AnitaW Says:

    Gratulerer så mye!!!!! Endelig.. :o)

  3. Elisabeth Says:

    Gratulerer så mye!! Et velfortjent opprykk og vel så det! 😀

  4. Benedicte Says:

    Jaaaaaaaa!!! Gratulerer så sykt mye! 😀

  5. Marie Says:

    Gratulerer 😀 😀 😀 Vel fortjent!

  6. Silje Says:

    Grattis nok en gang! 😀 Knallbra!

  7. Hege Says:

    Gratulerer Monica. Herlighet å glad jeg ble. Veldig fornøyd med at jeg ikke skreik ut når han sa 10 på tannvisning :o) Litt kontroll har jeg over meg selv:P
    Dere var kjempe flinke idag. For en kontakt dere har.

  8. Marie Says:

    Gratulerer så mye! Imponerende å gjøre et så utrolig godt program i vikingeskipet, så dette har du all grunn til å være storfornøyd med, og etter all treningen du har lagt ned er dette årets mest velfortjente opprykk! 😀 😀

  9. Maria Says:

    Jippi!!!!! 😀 😀 Jihu, så utrolig gøy og velfortjent! Gratulerer 😀

  10. Carina Says:

    Whohoooooo!!!! Gratulerer SÅ masse, Monica!! Kjempegodt jobbet! 😀

  11. HanneN Says:

    Grattis! Så bra!! 😀

  12. Lisa Says:

    Dette var virkelig fortjent! Gratulerer så mye! 😀

  13. Margrete Says:

    GRATULERER!!! Endelig fungerte det! Flinke er dere! Nå er dere ferdige med den fordømte tannvisningen for alltid!

  14. firepoter Says:

    Så gøy Monica! Gratulerer kjempemasse!

  15. brukshunden Says:

    Gratulerer sååååå masse 😀 😀 😀 😀 Vel fortjent!


  16. Gratulerer så mye!! Det var kjempemoro 😀 Hadde man bare turt noe sånnt selv 😛

  17. Sandra Says:

    Jeg er så glad på dine vegne! Jeeej! Dere er jo så utrolig flinke, så dette var rett og slett ekstremt fortjent etter all den jobben du har gjort med frøkna! 😀


Legg igjen en kommentar