Asfalt+sklitaklinger=såre poter

10. mai 2012

Etter jeg trente på tirsdagen utenfor her hjemme, så oppdaget jeg at Chilli haltet litt. Hun gjør ikke stort ut av seg, og jobber som hun skal, så ikke så lett å merke at «noe er galt». Men tar henne med inn og klemmer og styrer, til jeg først titter under labben og ser at hun hadde skrubbet opp høyrepoten.

 Og mine mistanker er at dette har skjedd i løpet av treningen på mandag, som foregikk på asfalt (desverre ikke for mange treningsplasser å velge mellom).

Men nå som jeg har meldt på vårt første klasse2 stevne, så MÅ jeg jo trene. Hun er helt haltefri nå, men tenkte å ikke gjøre det verre, så tok på henne sokker, og potesokker utenpå før treningen idag.

«Trodde du sa vi skulle uuuut å trene jeg?!»

Men ja, ut gikk vi, og kjørte på med litt rute og apport. Ruta gjorde jeg litt annerledes i dag, ved å bare legge rutebånd i forkant (ser hvordan på bilder etterpå). Er ikke største plassen utenfor her, så da ble det sånn. Nå fokuserer jeg mye på at hun skal holde farten heeelt ut. Noen ganger hvor jeg syns hun hadde knall fart ut, kastet jeg ball over hodet på henne så hun bare måtte fortsette å løpe igjennom ruta. Og hun fikk faktisk opp farten en del. Hun har jo litt det at hun «bommer» på ruta med en meter til høyre, men den sjansen får hun ikke sånn som jg har lagt opp ruta nå *ler* Men hender jo at hun snur seg før hun kommer helt ut også, så det jeg prøver å jobbe litt med. Syns jeg fikk opp mye fart i det minste, og fikk henne helt ut de fleste gangene.

Apporten ble ikke så veldig seriøs fant jeg ut, for jeg var så opptatt med å få noen bilder. Men noen opptak er fine, på noen få stempler hun, og resten er litt slurvete, og hun havner i bakkant. Men pytt pytt, hun har fin fart ut, plukker i det minste, og kommer tilbake. Farten tilbake er også noe jeg må tenke litt på, og det prøvde jeg også i dag ved å sette henne igjen, løpe i fra henne, stelle meg opp på avstand og kalle henne inn. I det hun kommer i full fart mot meg, kastet jeg en ball bakover (bak meg altså). Så da håper jeg at vi skal få til at hun holder farten hele veien.

Som sagt, årets første stevne – kl 2 debuten, har jeg meldt oss på. Og jeg har også sett meg ut et stevne til, men litt usikker på det ennå, mtp at jeg vurderer et uoffisielt stevne dagen etter – lurer på om det blir for mye for Chilli. Men siden det andre er uoffisielt, og med stor sannsynlighet lov til å belønne under veis, så tror jeg muligens det skal gå bra.

Her runder jeg av, og resten av dagens bilder kommer her:

 

Pene jenta løp som en travhest, med potesokker – langet skikkelig ut
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Wohooo!
Photobucket

«Æsj, potesokker!»
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Ser noen antydninger til at hun allerede skal snu seg gitt…
Photobucket

men hun havnet faktisk sånn 😛  (litt på kanten)
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Er ikke så lett å treffe apporten alltid
Photobucket

På vei ut mot apporten i svev…
Photobucket

…treffer hun?
Photobucket

Og ja, denne gangen gjorde hun det!
Photobucket

Photobucket

One Response to “Asfalt+sklitaklinger=såre poter”


  1. God bedring, men ho var gresslig søt med de rosa:) Herlig bilde med apporteringen:)


Legg igjen en kommentar