Siste fellestrening…

15. mai 2012

…før kl 2 debyen.

Jeg og Hege planla sist uke at vi skulle trene på ekebergsletta mandag den 14. og postet det på forum for å se om kanskje flere gadd å bli med. Og heldigvis dukket det opp to andre!

Jeg satte opp ruta så fort jeg kom dit, og luftet Chilli før jeg gikk bort for å prøve å sende henne ut. Har ikke trent på gress på evigheter, så var litt spent! Første utsending belønnet jeg i det hun løp ut, og på andre sendte jeg henne ut, kommanderte i stå, og den var perfekt! (Og sier litt at jeg sier det var perfekt) – Hege så den også, så jeg har vitne *ler*

Trente så litt på fvf, med vendinger, holdter og temposkifter, og jeg syns hun gikk bra. Venstrevending i springmarsj var ikke så enkelt, selvom det gikk helt greit. Hun falt ut en gang eller noe, men ellers hadde hun veldig god kontakt.

Etter dette hadde alle kommet, pluss en annen gruppe som trente litt lenger bort, og noen som spilte cricket(?). I tillegg blåste det veldig mye. Vi ble enig om å kjøre en liten fellesdekk – og jeg trente på med skjult fører (men fikk sett henne hele tiden).
I det jeg gikk ifra og bak bilen så så jeg at hun ikke hadde fulgt med på meg mens jeg gikk bort, og hun ble lettere forvirret når hun tittet frem og ikke så meg der. Selvfølgelig tenker jeg «nei, nå reiser hun seg..», men hun ble liggende. Så kom det et kraftig vindkast som hun skvatt av, og jeg så tydelig at hun hadde mest lyst til å hoppe ut til siden, men hun LÅ! Etter dette søkte hun ned i flat dekk, noe det virker som hun gjør om det blir for vanskelig. Hun lå ikke sånn lenge, og igjen DA tenkte jeg at «nei, NÅ reiser hun seg, for det er alltid etter flat dekk hun reiser seg ellers». Men neeeida, hun lå – Ja, hun LÅ! Nå hadde det gått litt over et minutt, og siden ene som trente var valp, og en annen ikke hadde trent særlig fellesdekk lenger enn et minutt, valgte jeg å gå frem og så avslutte. Så kjempefornøyd med den fellesdekken, selvom det ble nok av forstyrrelser og litt for krevende. Men teorien min er at hun ikke får støttet seg til meg, og hun føler det faktisk er tryggere å bli liggende.

Ellers trente jeg på apport. Hadde først en utsending, og hun hadde fin fart ut, plukket litt slurvete, og løper ut i en bue (så litt ut som hun egentlig ville ta en seiersrunde med den), men kom fort inn til meg med en påmindelse. Så satte jeg henne igjen, med apportbukken forran henne, og gikk ifra. Hun tyvstartet, men hadde kjempefart inn til meg!!! Så da trente vi litt opptak, og hun fikk ganske pene opptak på 2-5 meters avstand.

Vi trente også på hinderet, og her var det ikke noe å si på – Hun gjorde som hun skulle.

Jeg fikk også tatt en «innkalling» hvor Hege kommanderte, og jeg droppet å kalle inn. For hun har reagert på «dommers» kommando i en periode.

Dagens treningsøkt ble avsluttet med avstandskommandering, men da var hun veeeldig ufokusert og hadde mer lyst til å sitte å se på en kite/drage (eller hvordan forklare det). Men når jeg fikk kontakt, så utførte hun den også relativt pent. Litt trege neddekk (som vanlig, hehe), men ellers greit!

Så da satser vi på at vi er klare til helgens stevne, og kan utføre det uten (for mange) smulteringer!

4 Responses to “Siste fellestrening…”


  1. Lykke til i helga:)


  2. Dette høres kjempebra ut da! Lykke til! 😀

  3. Elisabeth Says:

    Herlig at hun ble liggende, til tross for at det ble ganske trykkende!

    Masse lykke til i helgen!!


Legg igjen en kommentar