Konkurranse!

19. mai 2012

I dag var det tid for klasse 2 debuten, og den var jeg selvfølgelig veldig spent over, rett og slett fordi hun er så ustabil i noen øvelser, og jeg kanskje setter litt for høye krav. Men dagens store øvelse var som vanlig fellesdekken! Ikke en eneste konkurranse i kl1 har hun blitt liggende ut hele tiden…

…Men i dag, skulle vi endre trenden?  Hun la seg ned på kommando, dog litt tregt… jeg gikk ifra og stelte meg bak teltet, og der var det jo bare å bli stående og telle timer – eller, det føltes sånn ut i det minste, selvom det bare er to minutter. Og plutselig reagerer ei av de bak teltet, hunden hennes hadde reist seg, så hun gikk å hentet den. «Åh nei», tenkte jeg, «nå kommer sikkert chilli også..» men neida, ingen Chilli. Tiden var ute, og Chilli lå. Herregud, hun LÅ!!!! Gikk tilbake bak hunden, så inntil og kommanderte opp i utgangsstilling. Karakteren ble 8,5 pga tregt neddekk og litt urolighet under fellesdekken. Men jeg kunne ikke vært mer fornøyd akkurat i dag!

Resten av dagens øvelser ramser jeg helt enkelt opp:

Fvf: 7  – Hun falt HELT ut på slutten, men dommeren mente hun gikk så veldig bra ellers, og det var herlig å se på henne, og gav derfor 7.

Dekk under marsj: 0 – Hun la seg ned på kommando, men i det jeg var på vei tilbake reiste hun seg, snuste litt, før hun satte seg. En sur smultering å ha med videre.

Innkalling m/stå: 8,5

Stå under marsj: 0 – Her la hun seg…

Fremadsending m/stå: 9! Hun løpt i fiiin fart ut og stoppet helt på min kommando, og ble stående.

Apportering: 8,5 – Kjempebra fart ut, litt mindre pent opptak og litt treg tilbake.

Kontroll over hund på avstand: 9

Hinder: 9

I helhet fikk vi 8, og en kommentar om at jeg bare måtte få de siste brikkene på plass, for det var en fornøyelse å se på henne. Dommeren mente hun omtrent knakk nakken med den kontakten, og nevnte at om jeg hadde hatt en stor lomme, så hadde hun nok sitti i den.

Bare kommentaren om det er en fornøyelse å se på er noe jeg virkelig setter pris på. Hun har (for det meste) nydelig kontakt og viser glede.

Det ble «bare» 142p, 2.premie og 6.plass (av 7). Og dagens mål var nådd: Å ikke havne på siste plass *ler*

Da håper jeg at det ikke blir samme kløninga på de to øvelsene vi fikk null på idag, på neste stevne, og at resten klaffer likge bra, om ikke ennå bedre!

5 Responses to “Konkurranse!”

  1. Carina Says:

    Så fantastisk at hun ble liggende på fellesdekken! Er en så god følelse når ting man har slitt med klaffer på konkurranse. Jeg er helt sikker på at dere fikser resten uten problem neste gang. 😀

  2. Monica Says:

    Så flott at dere har kommet i gang i kl 2, er litt misunnelig ja 😛
    Supert at hun lå på dekken, godt jobbet! 🙂

  3. Silje Says:

    Kjempebra! 😀


  4. Kjempebra,og grattis:)

  5. Therese Says:

    Så bra hun lå på fellesdekken! Bra gjennomført da 🙂


Legg igjen en kommentar