Jeg har et mål…

22. mai 2012

..et mål om å bli flinkere til å trene oftere enn jeg har gjort – I et lite håp om at jeg kan få Chilli litt mer stabil….

I dag har jeg vært en tur på Maxbo, og kan tenke han som tok i mot meg ble glad når jeg sa jeg skulle ha 200 neseprøver i str 1x1x10. Litt måtte man betale for jobben, men nå har jeg hvertfall en del. Kan nevne at jeg ikke skal sitte på alle de 200 selv altså! 100 av de skal til Hege.

Vi har nå fått trent litt i dag. Hadde noen utsendinger til ruta på kort avstand, og hun hadde god fart og havnet langt bak i ruta hver gang. Hun tullet et par ganger med å løpe sidenav ruta, men hun skjønte fort at det ikke funket!

Metallapporten tok jeg også frem i dag, og den er litt ekkel… Men hun plukker, og om jeg girer henne opp så får hun opp farta inn også. Må nok jobbe mye med den for at den ikke skal være ekkel. (Så på stevnet i helga at det ikke akkurat var få hunder som syns den er ekkel. Tempoet er noe heeelt annet enn på vanlig treapport).

Også trente jeg litt fvf hvor jeg gikk veldig raskt og hadde hurtige holdter. Og hun gjorde det kjempebra! I tillegg trente jeg litt på denne stå’en, og at hun skal stå om jeg så går rundt og rundt henne. I starten flyttet hun bakbeina for å følge meg, men avbrøyt hver gang og prøvde på nytt. Plutselig gikk det opp et lys for henne! Så litt sånn skal jeg nok være flink til å trene på. Hun MÅ jo kunne stå!
Det samme gjorde jeg med dekken, da hun har en liten tendens til å følge meg når jeg går rundt, og derfor legger seg på skinka. Men med en gang hun bikket over på siden, så avbrøyt jeg og la henne ned rett igjen. Og samme som på ståen: Det funket!

Prøvde også litt neseprøve, men hun bruker tenna før nesa, så her må jeg tenke ut hva slags metode jeg skal prøve videre. Har fått en del gode tips nå, så da får man se om man ikke får lagd seg et stativ til kopper, og masse styr *ler* Neseprøven skal vi få til, men godt det ikke er kl 3 med det første!

Ellers har jeg testet kamera/objektiv, og jeg ble bare irritert, fordi fokusen ble feil gang på gang. Men et lite søk på google og vips, så var det bare å bruke en knapp jeg aldri har tenkt på at har vært til det engang. Så nå tror jeg at jeg skal få til å kontrollere fokusen litt bedre!

Men det kommer da noen bilder:

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Trøtte Bocca koser seg på armen til pappa.
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Legg igjen en kommentar