Trening og bading

25. juli 2013

 

I går tok jeg med meg Chilli og kameraet for å møte Siri og Luna for å trene litt.

Luna

Vi trente bittelitt fvf med vendinger, og hun var veldig ufokusert og ville heller se på hun andre som hadde pipeball. Men superforstyrrelse for oss, noe vi trenger å trene på 🙂 Ellers hadde vi avstand, og jeg syns hun hadde bra oppsitt og neddekk. Neddekkene vil jeg jo ha raskere, men i går var de nesten som jeg vil ha de 🙂
I tillegg trente vi litt rute.. Sender henne ut, og hun løper målbevist til et punkt sidenav ruta, og dette gjør hun et par-tre ganger (jeg lar henne feile, for jeg vet hun fortsatt vil prøve og prøve, og at det løsner når hun forstår det selv). Så jeg satte henne igjen, gikk inn i ruta, kastet ballen et par ganger i bakken før jeg gikk tilbake til Chilli. Jeg gjorde det jo vanskelig for henne, ettersom vi nesten ikke har trent noe som helst i år, og står på kanskje 8m avstand.. Men får henne til å fokusere riktig og sender ut, og BAM, der satt den.. Og etter det så løp hun riktig alle gangene. Sendte fra to ulike sider, og byttet på det å kommandere henne til å bli stående i ruta, og det å bare løpe igjennom og få belønningen. På den måten håper jeg at jeg får fin fart helt ut til ruta (og det er lenge siden hun har snudd seg tidligere enn hun skal, og løpt helt inn i ruta (de gangene hun treffer ruta da *ler*) hver gang.

Luna og Chilli

Pga varmen så droppet vi å trene spesielt lenge, og tok heller med oss bikkjene ned til vannet. Det var noen folk litt her og der, men vi trakk til utkanten hvor det ikke var noen andre, hvor bikkjene kunne få være løse i vannkanten (hunder, svømming og bånd blir bare tull!). Etter litt så kommer det to stk som skal bade akkurat da, men vi og bikkjene overser de, og det samme gjorde de. Så vi plagde tydeligvis ikke dem, og heller ikke de oss 🙂 Bikkjene koste seg med å svømme etter ball i vannet, og det var absolutt ikke noe tull med de to. Utrolig deilig med to ukompliserte hunder som bare er der, leker og koser seg. Og i tillegg som overså alt annet rundt oss 🙂

 

 

2 Responses to “Trening og bading”

  1. sirieveline Says:

    Tusen takk for koselig «trening», neida vi fikk jo noe fornuftig ut av det 🙂
    Ikke minst fikk hundene kost seg masse med bading og ball 🙂

  2. Monica Says:

    Ser ut som en fin dag 🙂


Legg igjen en kommentar