Neseprøveinnlæring

31. mai 2012

Som jeg skrev i et par innlegg tilbake, så har jeg fått tak i neseprøver, og hadde en plan om å begynne med innlæringa. Ettersom hun fort brukte øyne og tenner før nese, så ble det litt i tenkeboksen ang hvordan lære henne dette uten å feile for mye. Og etter et tips fra Maren, så har jeg fått lagd meg et stativ, og begynt innlæringen.
Om det blir for vanskelig så melder hun seg litt ut, så her er det nok en god grunn til å bruke god tid, og ikke gjøre det for vanskelig. Men vi har jo ikke dårlig tid vi!

I starten puttet jeg en godbit sammen med pinnen jeg selv hadde tatt på, men som dere kan se litt uti filmen (er filmet fra to dager), så tar jeg ut godbiten. Lukta henger jo igjen, så det er fortsatt veldig enkelt – så må få kuttet ut godbitlukta etterhvert, så hun kun har min lukt å gå etter. Men som sagt, dette var en øvelse hun fort kan melde seg ut på, så da bruker vi den tiden vi trenger. Men det gjelder jo også å ikke bli stående på et sted heller.

Ellers har vi ikke trent no spesielt på noe annet. Sist trening var for en uke siden, men det var veldig varmt på kvelden og det var begrenset hvor mye jeg ville presse henne i varmen. Vi hadde jo også egentlig avtalt fellestrening på lørdagen, men midt på dagen ville det vært altfor varmt til å trene, så da var det bedre å gjøre andre ting. Men i kveld ser det ut som om det blir trening med Hege igjen, så da får vi vel gjort litt tenker jeg.


Kvaliteten på filmen ble ikke av den beste, og den ble ikke bedre etter å ha lagt til lyd på youtube.

2 Responses to “Neseprøveinnlæring”

  1. borderen Says:

    Det ser kjempe bra ut! Det går ikke an å trene for LENGE på dette stadiet (det vil ikke ødelegge noe om du trener lenge på dette), så bare fortsett til du føler hun er klar for neste steg. De neste stegene går uansett fort 🙂


Legg igjen en kommentar