Hamsteroppdrett neste?

22. august 2011

Neida, det er nok ikke så ille. Jeg liker tross alt hunder, og lydighet. Men må innrømme at jeg er litt lei den smulteringen…

Ja, for i helga var det klart for stevne v/Hønefoss hundeklubb og dommer Elisabeth Isaksen.
Det begynte bra med 10 på tannvisning, men så var det tid for hatøvelsen…Fellesdekk… Legger henne ned, og går ifra, og mens jeg står på motsatt side teller jeg inni meg. 1 minutt har gått og hun ligger ennå, YEY, det finnes fortsatt håp. Men neida, plutselig reiser hun seg og kommer løpende til meg – tenker det var sånn i underkant av 30sek igjen. jaja, der røyk opprykket!
Men jeg skal ikke klage på resten altså. Jeg var nr 2 inn i ringen, og resten av karakterene ble som følgende:

Lineføring: 9
Dekk fra holdt: 8,5 – Hun falt litt ut, men kom seg inn igjen før dekk-momentet
Innkalling fra sitt: 9,5
Stå under marsj: 8
Fritt hopp over hinder: 9
Kontroll over hund på avstand: 9 – trekk for litt for trege neddekk – oppsitt var det ikke noe å si på.

Og i helhetsinntrykk fikk vi 8.

Vi havnet på en poengsum på 149, 2.premie og 6.plass (var vel 12 som møtte opp i klassen).

Jeg hadde jo virkelig (VIRKELIG!) håpet på opprykket nå, men jeg fikk hvertfall vist meg selv at hun kan alt det andre i ringen, for ble mye tull på stevner i fjor med. Så fine karakterer jeg er fornøyd med – hadde vel ønsket litt bedre på stå under marsj, så skal jobbe med ståmomentet.

Nå vet jeg hvordan ting ligger an, og jeg skal se meg ut et nytt stevne. Jeg skal søren ikke gi opp, selv hvor surt det er.

4 Responses to “Hamsteroppdrett neste?”

  1. Marie Says:

    Kjempe gode karakterer på de andre momentene da! Det er bra du står på videre 🙂 Jeg syns dere er flinke, jeg! Lykke til videre!

  2. Monica Says:

    Kjempe bra tall på det andre, så det er bare å stå på og få til fellesdekken så er dere jo langt på vei. Dette klarer dere 🙂

  3. Carina Says:

    Vet akkurat hvordan det der er, har mistet flere opprykk pga fellesdekken. Ikke gi opp, er sikker på at dere fikser det! Gratulerer med kjempefine karakterer på de andre øvelsene. 😀

  4. brukshunden Says:

    Med de poengene der så må du ikke gi opp i det hele tatt!

    Håper dere får til fellesdekken snart, for da kommer alt til å gå som en drøm 🙂

    Dere er kjempe flinke 🙂


Legg igjen en kommentar